психологічні і психолінгвістичні особливості методики навчання дітей рідної мови як державної

Глава: 4.Психологічні й психолінгвістичні основи методики навчання дітей рідної мови.. ВУЗ: НПУ. про почуте,прочитане.Дослідження психологів є науковими засадами методики розвитку рідної мови у дітей вони допомагають вихователям урахувати особливості психічного розвитку дітей на кожному віковому етапі. + Психолінгвістичні.


Теоретичними засадами методики навчання дітей українського мовлення є теорія пізнання, гносеологія. Зокрема, такі її положення: мова – це суспільне явище; мова – засіб спілкування і взаєморозуміння між людьми; взаємозв’язок мови, свідомості та мислення; мова і поняття; зв’язок мови та історії; практика – критерії істини.. Конспект на урок Дошкілля скачати.


Глава: 4.Психологічні й психолінгвістичні основи методики навчання дітей рідної мови.. Предмет: Философия. ВУЗ: НПУ. + В основі роботи з розвитку мовлення і навчання дітей рідної мови лежить полі функціональність.Усі функції мови тісно пов’язані;полі функціональність мови потрібно враховувати в навчально-мовленнєвій діяльності дітей дошкільного віку.Кунцевою метою навчання дш.рідної мови є формування культури мовлення.Культура мовлення виявляється в таких характеристиках:правильність,нормативність,адекватність,логічність,різноманітність,естетичність,чистота доречність.Культура мовлення формується,розвивається а виявляється у.


Психолінгвістичні особливості розвитку мовленнєвих умінь і лінгводидактика. 1. Антоненко-Давидович Б. Як ми говоримо. – К.: Либідь, 1991. У цьому плані актуальним є створення методик навчання української мови як державної, які б враховували особливості рідної мови дітей. Пропонований підручник присвячений методиці навчання української мови учнів початкових класів шкіл з російською мовою викладання. Він буде корисним і для шкіл з польською та іншими мовами викладання, оскільки основні методичні підходи і принципи навчання в них є спільними.


Психологічні основи навчання. Навчання української мови можливе лише на основі розвитку мислення учнів, їхньої уваги, пам'яті, умінь бачити і сприймати мовні факти, явища в їх діалектичній єдності. Ці процеси досліджує педагогічна психологія. В основі навчання рідної мови в усіх типах шкіл лежать загальнодидактичпі принципи, що зумовлюють доцільний вибір методів і прийомів навчання, забезпечують належний рівень засвоєння змісту шкільного курсу мови і формування комунікативних умінь і навичок. Методика навчання мови володіє цілою системою методів, прийомів і засобів навчання.


Теоретичними засадами методики навчання дітей українського мовлення є теорія пізнання, гносеологія. Зокрема, такі її положення: мова –це суспільне явище; мова –засіб спілкування і взаєморозуміння між людьми; взаємозв’язок мови, свідомості та мислення; мова і поняття; зв’язок мови та історії; практика – критерії істини. Мова –суспільне явище, продукт розвитку людського суспільства. Вона виникла з потреби спілкування між людьми.


Психолінгвістика – основа методики навчання української мови як другої. Психолінгвістика – комплексне дослідження психологами та лінгвістами мовної поведінки людини. Психолінгвістичні дослідження мають велике значення для вивчення проблеми розвитку дітей, пояснюють закономірності засвоєння дитиною мовних законів, засвоєння мовних знаків, так і їх значення як на рідній, так і другій мові, відповідає на питання як дитина засвоює мову. Навчаючи дітей другої мови не можна нав’язувати їм вивчення того чи іншого мовного явища, не можна просто запропонувати поговорити на запропоновану тему, чи просто виконати мовну вправу. Дітей необхідно включати в активну мовленнєву діяльність, мотивувати.


Психолінгвістика – основа методики навчання української мови як другої. Читайте также . Психолінгвістичні дослідження мають велике значення для вивчення проблеми розвитку дітей, пояснюють закономірності засвоєння дитиною мовних законів, засвоєння мовних знаків, так і їх значення як на рідній, так і другій мові, відповідає на питання як дитина засвоює мову. Мовленнєва діяльність дитини – це процес активного пошуку зв’язків, закономірностей відносно елементів мови, пошук правил за якими дитина будує свої висловлювання. Для того щоб оволодіти мовою, заговорити на цій мові, дитині необхідно оволодіти правилами використання та вживання цієї мови, тому тільки наслідування недостатньо.


Методика навчання української мови у початкових класах шкіл з російською мовою викладання має враховувати і чинник спорідненості української та російської мов, і психологічні та психолінгвістичні особливості, характерні для засвоєння української мови, як другої. Зважаючи на це, вона будується на основі врахування знань, умінь і навичок, здобутих дітьми на уроках першої мови, і залежно від цього рекомендує методи і прийоми, спрямовані на активізацію чи корекцію мовленнєвих умінь та навичок, одержаних на уроках рідної мови, або на засвоєння нових знань та формування відповідних умінь. Усе це вно.


Залежно від змісту навчального матеріалу та вікових особливостей дітей перевагу віддають тому чи іншому методу. Прийом - це елемент, складова частина методу. Кожен метод має кілька прийомів. Методика навчання рідної мови та грамоти. - К.: Вища шк., 1972. -С. 80). 7. Порівняйте різні класифікації прийомів навчання дітей рідної мови. А. а) словесні прийоми: мовленнєвий зразок, повторення, пояснення, вказівки, словесні вправи, оцінка дитячого мовлення, запитання; б) наочні прийоми: показ картинки, іграшки, руху чи дії, показ положення органів артикуляції чи вимови звуків


П 86 ПСИХОЛОГІЯ МОВЛЕННЯ І ПСИХОЛІНГВІСТИКА: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Калмикова Л.О., Калмиков Г.В., Лапшина І.М., Харченко Н.В.; За заг. ред. Л.О.Калмикової. Ірина Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент Інституту педагогіки і психології Вінницького державного педагогічного університету (вступ, І-й та ІІІ-й розділи, додаток 2); Харченко Наталія Валентинівна, кандидат педагогічних наук, доцент, співробітник лабораторії “Психолінгвістика розвитку дитини” Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди (ІІ-й та III-й розділи).


2. Психологічні та психолінгвістичні основи методики. 3. Принципи навчання української мови як другої, близькоспорідненої. Література. Це мало значення не тільки для вивчення української мови як рідної, але й для методики української мови, що вивчається у школах з російською мовою викладання. Методика навчання української мови як другої, крім врахування особливостей самої мови, має брати до уваги ще й результати порівняльного аналізу двох мовних систем — рідної (у даному разі російської) й української. По-перше, результати порівняльного аналізу дають можливість визначити зміст навчального матеріалу з української мови, відповідно репрезентувати його в програмах і підручниках.


ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ РІДНОЇ МОВИ Оксана Кучерук. (м. Житомир). Психологічні теорії навчання виходять з того, що в основі навчання лежать асоціативні зв’язки між стимулом і реакцією. Метод асоціацій під назвами „асоціативні сітки”, „асоціативні дерева”, „асоціативні кущі”, „гронування” викликає все більший інтерес як у науці, так і шкільній практиці навчання мови, скажімо, показовим є досвід О. Потапенка [5, с.98, 112], Р. Іванової, Н. Могили [3]. Водночас реалізація психолінгвістичної концепції навчання рідної (української) мови в школі потребує відповідного переосмислення фахової підготовки майбутнього вчителя-словесника. Література 1. Белянин В.П. Психолингвистика: Учебник. – 2-е изд.


Теоретичними засадами методики розвитку та навчання рідної мови є мовознавство, лінгвістика. Лінгвістика розглядає мову як знакову систему, що кодує навколишню дійсність (позамовну реальність). Знаки мови — це морфеми (частини слова), словосполучення, речення. Мовний знак матеріальний, доступний для чуттєвого сприйняття. В основі роботи з розвитку мовлення і навчання дітей рідної мови лежить поліфункціональність. Мова виконує низку життєво важливих для суспільства, окремих соціальних груп, для кожної людини-мовця функцій.


Психолінгвістика – наука, що досліджує процеси мовленнєвої діяльності. Психолінгвістичні та психологічні основи методики навчання іноземної мови. - презентация. Презентация была опубликована 5 лет назад пользователемТимур Сретенский. Получить код презентации.


Експериментальне вивчення мови і етнічних особливостей психіки. Значний інтерес представляють дослідження, що були проведені з метою перевірки припущення про лінгвістичну відносність когнітивної діяльності людини (Е. Сепір, Б. Уорф, Д. Лі та ін.), тобто тези про залежність пізнавальних можливостей людини від характеристик її рідної мови. Цікаві результати про вплив етнічних особливостей граматичної побудови рідної мови на пізнавальну діяльність людини було отримано й іншими дослідниками. Один з таких експериментів був проведений Дж. Керролом і Дж.


Розкриття психолінгвістичної структури мовленнєвої діяльності дітей. Характеристика її загальнофункціональних та специфічних психологічних механізмів. Таким чином, основним принципом системного психолінгвістичного підходу виступає єдність і цілісність мови як системи. Саме він покладений в основу методики корекційної роботи, яка передбачає взаємозв'язок у формуванні фонетичних, фонематичних та лексико-граматичних компонентів мовлення. Основні методики визначення психологічної готовності дітей до навчання в школі. курсовая работа [59,4 K], добавлен 01.08.2013. Загальна характеристика психологічних і соціальних особливостей дітей з вадами психофізичного розвитку.


Таким чином, розглянуті психологічні та психолінгвістичні особливості засвоєння української мови як другої є, поряд з лінгвістичними, теоретичною основою для методики навчання. Отже, методика має враховувати ступінь збігу навчального матеріалу російської й української мов і добирати такі методичні прийоми, які б в одних випадках були спрямовані на позитивний перенос уже набутих на уроках російської мови знань, умінь і навичок, а в інших — запобігали інтерференції. Принципи навчання української мови як державної. Проблема принципів навчання завжди була в центрі уваги дидактів, оскільки вони, принципи, «визначають зміст, методи й організацію навчання».


7. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах / За ред. М.І.Пентилюк. – к., 2009. – с. 17–34. Перетворимо ж уроки в сумісне життя вчителя з дітьми, хай урок буде сумісною працею над новою задачею або задушевною спільною бесідою, хай учитель не ховає від дітей свого серця, в якому діти побачать не тільки учительську дратівливість і сухість, хай наша нова школа думки, людяності й поезії для дитини буде школою, повною людського життя і живої культурної творчості і для вчителя.” Скажіть, які психологічні особливості навчання відбиті в словах ученого. Наведіть приклади такої взаємодії вчителя й учнів на основі власних спостережень навчального процесу. 2.Прочитайте слова В.Сухомлинського


Психолінгвістика– маргінальна галузь лінгвістики, спрямована на дослідження розвитку й застосування мовленнєвої здатності як психічного феномена, її реалізації в механізмах породження та сприйняття мовлення в проекції на психічну діяльність людини в її соціально-культурній узаємодії. Проблема кваліфікації психолінгвістики є дискусійною через те, що психолінгвістичні школи й напрями виникали на різній національній та культурній основі, пов’язані з різними психологічними й лінгвістичними школами. Це зумовлювало різне спрямування й методологічну орієнтаціюнапрямів і шкіл психолінгвістики.


Психологічні основи навчання. Навчання української мови можливе лише на основі розвитку мислення учнів, їхньої уваги, пам'яті, умінь бачити і сприймати мовні факти, явища в їх діалектичній єдності. Ці процеси досліджує педагогічна психологія. Вона допомагає визначити найбільш ефективні прийоми і форми навчання, обґрунтувати систему роботи учителя-словесника з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів. Педагогічна діяльність має справу з життєво важливою ділянкою людського організму - мозком, інтелектом, учить, виховує інтелектуальну основу суспільства.


2.1. Особливості діалогічного мовлення дітей молодшого дошкільного 95 віку …. М. Бахтін розуміє діалог як універсальне спілкування, як державний принцип не тільки культури, але й людського існування. Він стверджує: „існувати – означає спілкуватися діалогічно. Аналізуються ним і психолінгвістичні основи навчання діалогу й на цьому ґрунті даються в системі споконвічні вправи для навчання діалогічного мовлення. Величезне значення має розробка теорії й конкретні дослідження явищ діалогу в різних мовах, не тільки вивчення діалогічних особливостей рідної мови, але й навчання іноземної [109], [210], [254]. Якщо брати до уваги. 31.


Донецький державний університет управління, Україна. Психологічні засади навчання української як другої мови. Проте у всіх випадках, коли українська мова вивчається після того, як мовлення однією (рідною) мовою вже освоєна, виступають загальні психологічні закономірності, що не залежать від особливостей конкретних мов та інших умов, а саме: мовлення другою мовою стає спеціальним предметом вивчення, який потребує багатьох зусиль і часу; засвоюючи мовлення другою мовою, учень набуває додаткових можливостей для приймання і передачі інформації, в його психіці взаємодіють. дві мови.


Психологічні особливості мотивації навчальної діяльності учнів молодшого шкільного віку. Теоретикопрактичні основи вивчення дієслова в початкових класах. Поняття про мотив і його особливості. Робота з підручником як ефективний засіб вивчення дієслов Додаток С Правопис ненаголошених особових закінчень. Психолінгвістичні основи вивчення дієслова в початкових класах. [ виправити ] текст може містити помилки, будь ласка перевіряйте перш ніж використовувати. скачати.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ответы по башкирскому языку 3 класс давлетшина рабочая тетрадь

гдз по бурятскому языку 5 класс будаин гомбоев будаин

ответы на тест школа кассира детский мир