беларуская мова метады і прыёмы навучання
Метад навучання – гэта накіраванне ў навучанні, якое рэалізуе мэты і задачы навучання беларускай мове і вызначае шляхі і спосабы дасягнення мэты. Метад навучання можна разглядаць як тэарэтычнае накіраванне ў навучанні, якое патрабуе пэўных спосабаў яго рэалізацыі, ці прыёмаў. 5. Назавіце пэўны метад навучання і прыёмы, характэрныя для яго рэалізацыі. 6. Пазнаёмцеся з сістэмай працы па апорных канспектах на матэрыяле распрацовак розных аўтараў (гл., напрыклад: Краўчанка В. Работа па апорных канспектах (VІІІ клас) // Беларуская мова і літаратура ў школе. – 1989. – № 4. – С. 22 – 25; Васілевіч Д. Працуем з апорнымі канспектамі // Беларуская мова і літаратура ў школе.
Метад навучання – гэта накіраванне ў навучанні, якое рэалізуе мэты і задачы навучання беларускай мове і вызначае шляхі і спосабы дасягнення мэты. Метад навучання можна разглядаць як тэарэтычнае накіраванне ў навучанні, якое патрабуе пэўных спосабаў яго рэалізацыі, ці прыёмаў. 5. Назавіце пэўны метад навучання і прыёмы, характэрныя для яго рэалізацыі. 6. Пазнаёмцеся з сістэмай працы па апорных канспектах на матэрыяле распрацовак розных аўтараў (гл., напрыклад: Краўчанка В. Работа па апорных канспектах (VІІІ клас) // Беларуская мова і літаратура ў школе. – 1989. – № 4. – С. 22 – 25; Васілевіч Д. Працуем з апорнымі канспектамі // Беларуская мова і літаратура ў школе.
Метады і прыёмы навучання беларускай мове. 82. Урок беларускай мовы (КСР). Прыём навучання – канкрэтны, прыватны сродак рэалізацыі метаду. Форма навучання – знешняе ўладкаванне ўзгодненай вучэбнай дзейнасці настаўніка і вучняў, якое ажыццяўляецца на класічным урокуў выглядзе калектыўнай, групавой, індывідуальнай працы, на дадатковых занятках пасля ўрока, у працэсе дамашняга навучання і г.д. Вучэбная дзейнасць ажыццяўляецца ў акрэсленых формах па пэўнай тэхналогіі.
Класіфікацыя метадаў навучання беларускай мове як замежнай. Метад навучання – гэта шлях даследавання, спосаб дасягнення мэты, а таксама ўпарадкаваная дзейнасць, накіраваная на развіццѐ дасягнутай мэты. У методыцы выкладання беларускай мовы як замежнай існуе шэраг метадаў, якія фарміруюць агульную мадэль навучання і якія атрымалі розную ступень распаўсюджання. Агульнадыдактычныя метады даволі ўніверсальныя, могуць прымяняцца для дасягнення вучэбнай, адукацыйнай і выхаваўчых мэтаў. Такія метады класіфікуюцца на аснове розных прыкмет
Методыка навучання дашкольнікаў беларускай мове. Пастаўлены наступныя задачы развiцця выхаванцаў у дзейнасцi: садзейнiчаць адрозненню дзецьмi беларускага i рускага маўлення; пабуджаць да ўзнаўлення кароткiх лiтаратурных твораў на беларускай мове, да разыгрывання iх; развiваць элементарныя навыкi зносiн на беларускай мове. Адзін і той жа метад можа ажыццяўляцца рознымі прыёмамі. Прыём – гэта варыянт ужывання даддзенага метада. Метадычныя прыёмы таксама можна ўмоўна падзяліць на: славесныя; наглядныя (метад імітацыі); гульнявыя.
Выданне ўключае тэсты па асноўных тэмах методыкі выкладання беларускай мовы, (“Мэты, змест і структура моўнай адукацыі”, “Прадмет, задачы, фундамен-тальныя паняцці і навуковыя асновы методыкі выкладання беларускай мовы”, “Прынцыпы навучання”, “Метады і прыёмы навучання беларускай мове” і інш.). Да ўсіх заданняў дадзены адказы. 1. Метады навучання падзяляюцца 1) паводле крыніцы перадачы вучэбнай інфармацыі 2) па логіцы перадачы інфармацыі 3) па логіцы 4) па ступені самастойнасці вучняў 2. Паводле крыніцы перадачы і ўспрымання вучэбнай інфармацыі метады навучання беларускай мове падраздзяляюцца на.
скай і рускай мовамі навучання «Беларуская мова» V–ІХ класы. 4. Прыкладнае каляндарна-тэматычнае планаванне па беларускай мове 5. Каляндарна-тэматычнае планаванне факультатыўных заняткаў 6. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Бе-. ларусь «Аб арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2014/2015 навучальным годзе». Задачы, метады і прыѐмы навучання. Репозиторий ВГУ. 1. Арганізацыйны Мабілізацыя ўвагі вучняў, стварэнне матывацыі да.
Сёння мы прапануем эфектыўныя формы, метады і прыёмы навучання беларускай мове ў класах філалагічнага профілю. На арганізацыйна-матывацыйным этапе ўрока задачу арганізацыі ўвагі стараюся вырашаць у цікавай для вучняў форме, стварыць рабочую абстаноўку для далейшай дзейнасці. Актыўна выкарыстоўваю розныя прыёмы. ü «Нестандартны ўваход ва ўрок». Настаўнік пачынае ўрок з супярэчлівага факта, які цяжка патлумачыць на аснове існуючых ведаў.
·Структура працэсу навучання беларускай мове. Зместавыя лініі вуснага курса беларускай мовы. ·Асаблівасці выкладання вуснага курса беларускай мовы. ·Асноўныя патрабаванні да ўрока беларускай мовы ў 1-ым класе. ·Прыѐмы канцэнтрацыі ўвагі вучняў пры ўзнаўленні вучэбнага матэрыялу. · Арганізацыя маўленчага трэнінгу з улікам магчымасцей вучняў і ў адпаведнасці з методыкай навучання. Асноўныя прыѐмы працы з арфаграфiчным правiлам. Эфектыўныя метады і прыѐмы навучання арфаграфіі з улікам змен у правапісе. Арфаграфічныя практыкаванні, іх віды. Граматыка-арфаграфічны разбор, дыктанты, лексіка-арфаграфічныя практыкаванні. Спісванне як від арфаграфічных практыкаванняў.
Метады і прыёмы навучання беларускай мове. Колькасць вучэбных гадзін. усяго. Сфарміраваць веды пра асноўныя метады і прыёмы навучання беларускай мове, пра іх адпаведнасць мэце, зместу ўрока, узросту і ступені падрыхтаванасці вучняў, узроўню падрыхтоўкі настаўніка. Даць уяўленне пра новыя адукацыйныя тэхналогіі на ўроках беларускай мовы. Узаемадзеянне агульнадыдактычных і прыватнаметадычных.
Напрыклад, пры дапамозе прыёму трансфармацыі вучні на ўроках беларускай мовы аднаўляюць словазлучэнні, ад якіх утварыліся прыметнікі. У выніку далейшага аналізу школьнікі робяць высновы пра напісанне азначэнняў. Такім чынам, разгортваецца другі пункт праспекта. Гэтыя метады і прыёмы дзейнічаюць толькі пры ўмове мэтанакіраванага іх адбору і падачы ў працэсе навучання. Мая сістэма работы дапамагла дасягнуць нядрэнных вынікаў. У 2014-2015 навучальным годзе вучаніца 7 “В” класа Машкоўцава Юлія заняла другое месца на раённай навукова-практычнай канферэнцыі. Яна прадстаўляла даследчую працу па тэме “Лінгвістычны і семантычны аналіз назваў вуліц”.
настаўніца беларускай мовы і літаратуры. ДУА “Сярэдняя школа №2 г.Сянно”. Зыходзячы з канцэпцыі літаратурнай і моўнай адукацыі, пры правядзенні ўрокаў кіруюся двума асноўнымі прынцыпамі: аперацыйным і матывацыйным. Безумоўна, матывацыя навучання і сумеснае мэтамеркаванне – гэта толькі маленькія складаныя паспяховага, рэзультатыўнага ўрока. Але ў справе выхавання і навучання няма дробязяў. Ці не так, калегі? Дадатак 1.
Эфектыўнасць гэтага метаду падкрэсліваецца шляхам супастаўлення ўзроставых псіхалагічных асаблівасцяў успрымання мовы і маўленчай творчасці дзяцей. Галоўны прынцып арганізацыі працы па дадзеным кірунку-інтэгрыраванасць у адпаведнасці з якім тэатралізаваная дзейнасць уключаецца ў цэласны педагагічны працэс. Каштоўным прыёмам навучання з’яўляецца ацэнка, аналіз і абмеркаванне дзецьмі пераказаў сваіх таварышаў. Дзяцей трэба вучыць уважліва выслухоўваць пераказы іншых, добразычліва абмяроўваць іх. Развіццё беларускай гаворкі, навучанне беларускай мове як другой роднай, па думцы Н.С. Старжынскай, трэба будаваць у адпаведнасці з агульнымі, універсальнымі заканамернасцямі авалодання мовай.
Асноўнай задачай навучання беларускай мове з’яўляецца практычнае засваенне ўсіх асноўных норм беларускай мовы. Валоданне нормамі сучаснай беларускай мовы павінна стаць часткай агульнай маўленчай культуры, асноўным паказчыкам якой з’яўляецца правільнае маўленне. Вывучэнне школьнікамі беларускай арфаграфіі адбываецца на аснове ведаў з многіх раздзелаў мовы. Задачы вопыту: 1. Вызначыць эфектыўныя метады і прыёмы, якія спрыяюць арфаграфічнай пісьменнасці вучняў. 2. Распрацаваць дыдактычны матэрыял, планы ўрокаў па беларускай мове ў 5 – 7 класах з выкарыстаннем актыўных метадаў, накіраваных на развіццё арфаграфічнай пісьменнасці.
Сродкі навучання беларускай мове Метады і прыѐмы навучання беларускай мове Сучасны ўрок беларускай мовы: тыпы і структура Кантрольна-ацэначная дзейнасць настаўніка на ўроках беларускай мовы. Методыка вывучэння раздзелаў школьнага курса беларускай мовы Методыка вывучэння фанетыкі, лексікі і фразеалогіі, марфемнай будовы слова, словаўтварэння, марфалогіі, сінтаксісу Методыка навучання арфаграфіі. Методыка навучання пунктуацыі. Методыка развіцця маўлення вучняў Развіццѐ звязнага маўлення вучняў.
Праз вышэйназваныя кампетэнцыі акрэслены змест навучання курса «Беларуская мова», які прадугледжаны вучэбнай праграмай. Аднак нельга прадстаўляць адукацыйны працэс як засваенне вучнямі толькі прадметнага матэрыялу. Пры гэтым метады і прыѐмы вывучэння твораў розных літаратурных родаў маюць сваю спецыфіку. Успрыманне і разуменне лірыкі чытачамі-школьнікамі адбываецца ў кожным узросце па-свойму, таму настаўнік пры вывучэнні тэкста ўлічвае як асаблівасці самаго лірычнага твора, так і адметнасці яго ўспрымання.
Метады і прыёмы навучання, якія выкарыстоўваюцца для фарміравання агульнавучэбных уменняў і навыкаў, павінны быць накіраваны на фарміраванне і выхаванне ў школьнікаў цікаўнасці, уменняў разважаць, аналізаваць, а не проста завучваць. Атрыманыя веды вучні павінны ўмець прымяняць на практыцы. На сённяшні дзень гэта адна з галоўных праблем школьнай адукацыі, бо часта даводзіцца сутыкацца з няўменнем вучняў суаднесці тэорыю, якую яны добра завучылі і ведаюць, з яе практычнай рэалізацыяй. Адным са сродкаў, якія дазваляюць павысіць матывацыю навучання, з’яўляюцца інтэрактыўныя метады навучання, да іх.
Г.М. Бяляева, выкладчык беларускай мовы вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі УА “Рэчыцкі дзяржаўны педагагічны каледж”. Анатацыя. – паміж рэпрадуктыўным характарам навучання і імкненнем асобы да творчага самавыражэння. Самымі эфектыўнымі і дзейснымі з’яўляюцца інтэрактыўныя метады і прыѐмы фарміравання камунікатыўнай кампетэнцыі, якія арыентаваны на больш шырокае ўзаемадзеянне навучэнцаў не толькi з выкладчыкам, але i памiж сабой, на дамiнаванне ix aктыўнacцi ў працэсе навучання, работу з рознымi крыніцамi iнфармацыi.
Якія ж прагрэсіўныя педагагічныя прыёмы і метады можна выкарыстоўваць на ўроках мовы і літаратуры з мэтай развіцця і фарміравання пазнавальнай дзейнасці вучняў? На мой погляд, поспех у выкладанні мовы і літаратуры, глыбокія і якасныя веды ў вучняў будуць тады, калі настаўнік на справе зможа зацікавіць вучняў, калі сорак пяць хвілін - гэта кавалачак жыцця вучня і настаўніка, які пражыты яскрава, эмацыянальна, актыўна, запамінальна, калі вучні не заўважылі, што празвінеў званок. Канечне, гэта вельмі важныя стымулы навучання, але зацікаўленасць прадметам дапамагае прывесці вучня да поспеху. Я думаю, што сягоння няма такога настаўніка, які б не задумваўся над пытаннямі: «Як зрабіць урок цікавым, яркім?
Гэты матэрыял змяшчае апісанне 29 метадаў актыўнага навучання, якія можна выкарыстоўваць як на ўроку, так і ў выхаваўчай пазакласнай дзейнасці. Для зручнасці аўтары склалі табліцу, у якой кожны з метадаў характэрызуецца па ўзрозню складанасці і навучальным задачам. Табліца дапаможа настаўніку выбраць для рэалізацыі педагагічных мэтаў адэкватны метад. Аўтары зрабілі акцэнт.
Большасць навучэнцаў выбіраюць экзамен па беларускай мове, з задавальненнем прымаюць удзел у пазаўрочных мерапрыемствах. У сакавіку гэтага года ўдзельнічалі ў абласным конкурсе “Праз майстэрства да творчасці”, дзе прэзентавалі абарону праекта “Жыццё пачынаецца з яйка” (гісторыя пісанкі) і занялі другое месца. Выніковасць сваёй працы я ацэньваю не толькі аб’ёмам ведаў наву-чэнцаў, але і ўсебаковым іх развіццём, зменай пазіцыі “няўдачніка” на пазіцыю “пераможцы”. Інтэрактыўныя метады навучання з’яўляюцца дзейсным педагагічным сродкам, а іх выкарыстанне – важнай умовай развіцця педагога. Спіс выкарыстаных крыніц.
Настаўнік беларуская мовы і літаратуры першай кваліфікацыйнай катэгорыі Краўчанка Ірына Ататольеўна Актыўныя метады навучання ў маёй настаўніцкай практыцы аказаліся не прыгожай тэорыяй, а практычнай дзейнасцю, якая дае добрыя вынікі, дапамагае вучням засвойваць праграмны матэрыял па беларускай мове і літаратуры. Акрамя таго яны атрымалі магчымасць пастаянна актыўна практыкавацца ў сваіх ведах. Слабейшыя дэманструюць веды ў сітуацыі, якая для іх з'яўляецца якраз менш стрэсавай (слухаюць усяго 3-4 вучні). 3 цягам часу дзеці пачынаюць трымацца больш разняволена і ўрок дае мажлівасць атрымаць ад працы маральнае задавальненне.
Коментарі
Дописати коментар