індз на тему умови ефективності професійного мовлення вчителя

Умови ефективності професійного мовлення вчителя. Попередня розмова про особливості і функції мовлення педагога ставить майбутнього вчителя перед питанням: за яких умов його мовлення може бути інструментом продуктивного розв'язання педагогічних завдань? Розгляньмо деякі з них, на наш погляд, найістотніші в діяльності вчителя-початківця. По-перше, професійне мовлення вчителя повинно відповідати вимогам культури мови. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Його умовою є знання мови, адже мовлення є засобом існування, використання мови.


Професійно-педагогічне мовлення вчителя. Мова – один із головних функціональних засобів учителя в його професійній діяльності, тому що в нього комунікативна взаємодія з учнями відбувається переважно в словесній формі. Мова – сукупність звукових сигналів, письмових знаків та символів, за допомогою яких людина отримує, переробляє, зберігає й передає інформацію. Мовлення – конкретне використання мови для висловлення думок, почуттів, настроїв; форма існування мови як особливого виду суспільної діяльності. Цього потрібно наполегливо й тривало вчитися. Це видно, наприклад, із досвіду А. С. Макаренка.


3. Третя умова ефективності професійного мовлення вчителя - його спрямованість, зверненість до учнів. Головна мета спрямованості мовлення - побудити учнів до діалогу з учителем, залучити їх до співпраці, створити атмосферу спів роздумів, співпереживань. Учитель-професіонал не звертається до конспекту, коли він говорить, створюється відчуття, що вчитель вперше разом з учнями відкриває істину. Мовленню вчителя притаманні довільні зупинки, пов'язані з пошуком нових слів, перестановка слів, прискорення та уповільнення темпу, постановка перед собою запитань.


Третя умова ефективності професійного мовлення вчителя - його спрямованість, зверненість до учнів. Головна мета спрямованості мовлення - викликати учнів на діалогу з учителем, залучити їх до співпраці, створити атмосферу співроздумів і співпереживання. Обов'язковою передумовою ефективності професійного мовлення вчителя є також володіння його технікою. Компоненти техніки мовлення - голос, темп, дикція, інтонація - визначаються як акустична система відтворення людини людиною. Вони виконують при цьому важливі функції: створюють імідж людини, який закріплюється у свідомості довколишніх; дають.


Третя умова ефективності професійного мовлення вчителя – його спрямованість, зверненість до учнів. Головна мета спрямованості мовлення – викликати учнів на діалогу з учителем, залучити їх до співпраці, створити атмосферу співроздумів і співпереживання. Обов’язковою передумовою ефективності професійного мовлення вчителя є також володіння його технікою. Компоненти техніки мовлення – голос, темп, дикція, інтонація – визначаються як акустична система відтворення людини людиною. Вони виконують при цьому важливі функції: створюють імідж людини, який закріплюється у свідомості довколишніх; дають змог.


1. ОСНОВНІ ОЗНАКИ КУЛЬТУРИ МОВИ І МОВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ Педагогічна ефективність мовлення вчителя залежить від рівня володіння мовою, правильного добору мовних засобів, тобто від культури мови. Культура мови — галузь знань, яка вивчає нормативність мови, її відповідність суспільним вимогам; індивідуальна здатність особи вільно володіти різними функціональними стилями. Поняттям “культура мовлення” послуговуються для означення певного рівня втілення мовних засобів у повсякденному усному і писемному спілкуванні. За смисловим навантаженням воно відрізняється від поняття “ культура мови ”.


По-перше, професійне мовлення вчителя має відповідати вимогам культури мови. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Його передумовою є знання мови, адже мовлення є засобом існування, використання мови. Мова як сутність, як специфічна знакова система виявляється в мовленні. Мовлення — це функціонування мови. Тому продуктивність мовленнєвої діяльності вчителя залежить передусім від того, наскільки його мова відповідає нормам сучасної літературної мови — орфоепічним, граматичним, синтаксичним, акцентологічним. Мова, яка відповідає цим нормам, є правильно.


Культура мовлення людини свідчить про ерудицію, вихованні, інтелект. Гарне володіння словом дозволяє рости по кар'єрних сходах, бути душею компанії і знаходити порозуміння з людьми. Культура мовлення педагога - важлива якість у професійній діяльності. Що таке культура мовлення Під культурою розуміють володіння усній і.


Тема 3. Оволодіння технологією й технікою мовлення майбутнім учителем. Мета: усвідомлення необхідності роботи над дикцією, грамотністю і якістю мовлення, спонукати студентів до виконання практичних вправ, що сприяють вищезазначеному. Опорні поняття:артикуляційна гімнастика,дикція,професійне дихання, особливості мовлення: гнучкість, рухливість, сила, висота, тембр, діапазон. План. Мета: закріплення знань про роль і засоби виразності мовлення вчителя; оволодіння технікою створення словесних картин у процесі розповіді; формування установки на самостійну роботу з удосконалення вмінь виразного мовлення. Опорні слова: виразність мовлення; партитура тексту; словесні картини (образи); словесна дія.


По-перше, професійне мовлення вчителя має відповідати вимогам культури мови. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Його передумовою є знання мови, адже мовлення є засобом існування, використання мови. Мова як сутність, як специфічна знакова система виявляється в мовленні. Мовлення — це функціонування мови. Тому продуктивність мовленнєвої діяльності вчителя залежить передусім від того, наскільки його мова відповідає нормам сучасної літературної мови — орфоепічним, граматичним, синтаксичним, акцентологічним. Мова, яка відповідає цим нормам, є правильно.


Психолого-педагогічні умови ефективності професійного мовлення вчителя. Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього вчителя. Основні поняття теми: педагогічне мовлення, монолог, діалог, полілог, усне мовлення, техніка мовлення, дикція, культура мовлення, виразність мовлення. Семінар 4. Комунікативні якості професійного мовлення вчителя: виразність мовлення(2 год.). 14. Лекція 6. ПЕДАГОГІЧНИЙ АРТИСТИЗМ (2 год.)


Умови ефективності професійного мовлення вчителя. Технічні показники виразного мовлення. Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього вчителя. Ключові поняття:техніка мовлення, дихання, голос, тембр, діапазон, гнучкість, темпоритм, дикція, інтонація. Техніка мовлення – це _. _Процес успішного усвідомлення дітьми навчального матеріалу значною мірою залежить від досконалості мовлення вчителя. До технічних показників виразного мовлення належать: дихання, голос, дикція, інтонація, темп.


По-перше, професійне мовлення вчителя має відповідати вимогам культури мови. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Його передумовою є знання мови, адже мовлення є засобом існування, використання мови. Мова як сутність, як специфічна знакова система виявляється в мовленні. Мовлення — це функціонування мови. Тому продуктивність мовленнєвої діяльності вчителя залежить передусім від того, наскільки його мова відповідає нормам сучасної літературної мови — орфоепічним, граматичним, синтаксичним, акцентологічним. Мова, яка відповідає цим нормам, є правильно.


Розглянемо основні умови ефективності професійного мовлення педагога. По-перше, професійне мовлення педагога повинно відповідати вимогам культури мовлення. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Продуктивність мовленнєвої діяльності педагога залежить передусім від того, наскільки його мовлення відповідає нормам сучасної літературної мови – акцентологічним, орфоепічним, лексичним, граматичним, орфографічним, стилістичним. Мовлення, яке відповідає цим нормам, є правильним. Правіильність – одна з характеристик культури мовлення.


По-перше, професійне мовлення вчителя має відповідати вимогам культури мови. Це важливий показник рівня його інтелігентності, освіченості, загальної культури. Його передумовою є знання мови, адже мовлення є засобом існування, використання мови. Мова як сутність, як специфічна знакова система виявляється в мовленні. Мовлення — це функціонування мови. Тому продуктивність мовленнєвої діяльності вчителя залежить передусім від того, наскільки його мова відповідає нормам сучасної літературної мови — орфоепічним, граматичним, синтаксичним, акцентологічним. Мова, яка відповідає цим нормам, є правильно.


4. Умови ефектівності професійного мовлення вчителя. 5. Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього вчителя. а) Самоконтроль и Розвиток культури мовлення, Створення установки на оволодіння літературною мовою в різніх сітуаціях Спілкування. складового педагогічної майстерності вчителя є Його мовлення. Це інструмент професійної діяльності педагога, за допомог Якого можна розв'язати Різні педагогічні завдання: Зробити складаний тему уроку цікавою, а процес її Вивчення - Привабливий; Створити щіру атмосферу Спілкування у класі, Встановити контакт з учнямі, досягті взаєморозуміння з ними; сформуваті в учнів Відчуття емоційної захіщеності, вселитися в них віру в себе.


Педагогічна ефективність мовлення викладача спеціальних дисциплін залежить і від загального та професійного рівня володіння мовою. Зважаючи на те, що технологічним процесам будь-якої галузі виробництва притаманні специфічні терміни, поняття, явища, пов’язані з групами технічних засобів, обладнанням, механізмами, матеріалами тощо, викладач має забезпечити повноцінне і активне сприймання цієї технологічної інформації учнями. Педагогічне мовлення викладача спеціальних дисциплін є інструментом його профе-сійно-педагогічної діяльності, за допомогою якого можна розв’язати різні педагогічні задачі. Педаго-гічна ефективність мовлення викладача багато в чому.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ответы по башкирскому языку 3 класс давлетшина рабочая тетрадь

ох уж эта суперсемейка ч 5 с переводом

прослушка звонков helpzorin программу